Advertisements

Banii vazuti in filme

Dintotdeauna oamenii au avut si au o oarecare reticenta cand vine vorba despre siguranta in care se afla banii lor. Increderea in sistemul bancar a scazut drastic dupa recenta criza economica prin care am trecut.

Stim cat de mult poate influenta a saptea arta, iar cu aceasta ocazie lumea filmului a suferit si ea o transformare in ceea ce priveste acest subiect. Tot mai multe filme au abordat aceasta tematica, productii care au devenit eligibile pentru premii la festivaluri. Ca de exemplu filmul The Wolf of Wall Street (2013) este unul faimos si extravagant dar eu voi vorbi despre ultimul film care a atras privirea in aceasta directie; fiind vorba despre productia The Big Short, care descrie exact perioada de dinainte si din timpul ultimei crizei economice mondiale.

big-short

Miscarile de pe piata de actiuni este descrisa in detalii tehnice pe care cu greu le deslusesti, “jucatorii” acestei masini de facut bani isi bat capul sa scoata cat mai mare profit din intreaga operatiune. Abordarea este una care se apropie de realitate prin stilul intretaiat al cadrelor, uneori chiar ai impresia ca urmaresti un documentar.

Urmarind genul acesta de productii vei afla ca abordarea lor scoate in evidenta de obicei nereguli spectaculoase, oameni care castiga sau pierd sume mari de bani. Fluctuatiile de piata de valori este intotdeauna o oportunitate pentru oricine dornic sa stoarca niste profit cu orice pret, mai mult de atat pare o descriere perfecta a sistemului capitalist in care traim.

Cum ne pot influenta genul acesta de filme? Destul de mult. Mai ales ca abordarea hollywoodeana este de multe ori inspre a fi bogat si nu tine sa explice ca trebuie sa ai o anumita educatie. Se preteaza tot mai mult sa fii gangster, spargator de banci, mafiot, traficant sau alte “slujbe” cu un castig instant.

Important e sa nu lasam generatia tanara sa fie influentata, ca idee cei del BCR au lansat Școala de Bani pe Roți, un proiect național de educație financiară itinerantă al BCR care îi încurajează pe copiii între 7 și 14 ani să învețe cum circulă banii prin lume, cum să facă economii și cum să gestioneze un buget, realizând toate acestea cu ajutorul unor jocuri desfășurate în cadrul atelierelor de educație financiară.

La invitația BCR, Psihotrop a creat imnul FLiP, care a fost cântat în premieră în cadrul caravanei FLiP din Cluj-Napoca, pe 7 iunie. Odată cu acest imn, Psihotrop și Școala de Bani lansează provocarea FLiP your story: ce ai cumpărat din primii bani economisiți?

Advertisements

Leave a Reply